مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 16:052023-08-03بين الملل

بی طرفی در نظام جهانی غیرممکن است؟


از نظر معنایی، با قاطعیت می توان گفت «بی طرفی فعال»، پرهزینه تر و دشوارتر است زیرا ایجاب می کند آن کشور از آرمان های عادلانه در جهان مثل حق ملت های استعمارزده برای برخوردار شدن از آزادی و استقلال و از حق کشورها برای کنترل ثروت های ملی خود دفاع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ الشرق الاوسط (انگلستان) در یادداشتی به قلم امیل امین آورده است: ریچارد فونتین تحلیلگر آمریکایی در مقاله ای که در نشریه فارن افرز منتشر شد از مجبور بودن کشورهای جهان به انتخاب کردن بین آمریکا و چین خبر داد، گویا بازگشت به نظام دوقطبی سیاسی، سرنوشت محتوم جهان است و بی طرف بودن به ویژه بی طرفی فعال- تقریبا غیرممکن است.

همزمان با انتشار این مقاله، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در اجلاس سران روسیه- آفریقا به روشنی گفت کشورهای آفریقایی نمی توانند همزمان دوست روسیه و هم پیمان غرب باشند.

فونتین در مقاله خود به مناقشه بین آمریکا و روسیه نپرداخت شاید با این باور که جنگ اوکراین رویدادی موقتی است که بالاخره پایان خواهد یافت ولی روند قدرت گرفتن چین و تبدیل شدن پکن به محور جذب بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه، ادامه خواهد یافت.

تشکیل جنبش غیرمتعهدها واکنشی به جنگ جهانی دوم و جنگ سرد پس از آن بین دو اردوگاه غرب و شرق بود که هدف اصلی خود را فاصله گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی طرفی در نظام جهانی غیرممکن است؟

بی طرفی در نظام جهانی غیرممکن است؟