مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-07اقتصادي

چگونه از استاندارد بودن فرش های ماشینی مطمئن شویم؟


طبق اعلام مدیرکل استاندارد استان تهران، فرش های ماشینی باید با برچسب حاوی کد استاندارد عرضه شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار داشت: برچسب مشخصات و اطلاعات فنی فرش ماشینی اجباری است و توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب دارای کد استاندارد ممنوع است.

بر این اساس بر چسب مشخصات و اطلاعات فنی فرآورده فرش ماشینی طبق استاندارد ملی شماره 1360 مشمول مقررات استاندارد اجباری است و مطابق ماده 15 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب حاوی مشخصات فنی و کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد یا تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.

در صورت مشاهده فرش ماشینی بدون برچسب حاوی اطلاعات فنی و کد 10 رقمی استاندارد در مراکز توزیع و فروش، فرآورده مذکور توقیف و با متخلفین مطابق قانون برخورد می شود.

وی افزود: شهروندان در هنگام خرید می توانند با ارسال کد 10 رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند.

گفتنی است روی برچسب های دارای نشان استاندارد باید اطلاعاتی نظیر مشخص بودن جنس نخ تار و پود، خواب فرش، تراکم شانه، پود و گره، درجه فرش و سایر اطلاعات فنی درج شود و مصرف کنندگان در انتخاب فرش مورد نظر با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از استاندارد بودن فرش های ماشینی مطمئن شویم؟

چگونه از استاندارد بودن فرش های ماشینی مطمئن شویم؟