مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-13فناوري

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می شوند


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: عملیات اینترنت دار کردن روستاهای استان تا پایان امسال ادامه دارد و تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می شوند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: عملیات اینترنت دار کردن روستاهای استان تا پایان امسال ادامه دارد و تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید علی مرتضوی با حضور در دفتر ایسنا اظهار کرد: 724 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که اینترنت در 94 درصد آن ها برقرار شده است.

وی ادامه داد: اینترنت این روستاها یا سایت های 3G و 4G است یا از طریق ADSL تامین شده است.

روستایی که در استان تا کنون به اینترنت متصل نشده اند نیز جزو مناطق صعب العبور محسوب می شوند و در برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارند که تا پایان امسال به هر طریقی به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی تاکید کرد: برای این اقدام به عنوان مثال فقط در روستایی همانند گلمندره باید 30 کیلومتر فیبر نوری اجرا شود که هزینه ها بسیاری دارد.

در صورتی که امکان این کار وجود نداشته باشد، دست کم از طریق اینترنت ماهوره ای این روستا را به اینترنت پرسرعت متصل می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می شوند

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می شوند