مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 13:302023-08-06سياسي

قاسمی پور خبر داد؛ تهیه اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس


دبیر دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از قانونگذاری و تهیه اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای کشور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

- شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبر گزاری فارس با اشاره به تهیه اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای در مجلس گفت: این سازمان تا به حال دارای اساسنامه نبوده است و ما مصصم هستیم این اساسنامه را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: با بررسی و کارشناسی های انجام شده بر اساس نظرات سازمان فنی و حرفه ای، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مراکز علمی کاربردی، این اساسنامه طبق اصل 85 قانون اساسی در مجلس تهیه و ابلاغ می شود.

دبیر دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تمام تلاش کمیسیون این است که قبل از پایان یافتن مجلس یازدهم تهیه این اساسنامه به نتیجه برسد.

اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست.

مجلس نمی تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می نماید به صورت آزمایشی اجرا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاسمی پور خبر داد؛ تهیه اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس

قاسمی پور خبر داد؛ تهیه اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس