مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-13سياسي

اعتماد: چرا می خواهند قانون حجاب را پنهانی تصویب کنند؟


موضوع روشن است.

لایحه حجاب نه به لحاظ فلسفه کلی و نه از منظر معیارهای علم حقوق نمی تواند قابل دفاع باشد و از همه مهم تر افکار عمومی نیز متوجه نادرستی منطق طرفداران آن می شود، - به همین علت نمی خواهند به صورت علنی و عمومی مورد بحث قرار دهند.

اعتماد نوشت: مطابق اصل 85 قاون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست.

مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را.

به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می نماید به صورت آزمایشی اجرا می شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

  ضرورت بررسی برخی لوایح و طرح ها در کمیسیونی ویژه و به دور از صحن علنی مجلس چیست؟ متاسفانه تاکنون از این اصل به نحو درستی استفاده نشده است، قانون مجازات بارها تحت همین عنوان تصویب شده و هنوز هم دایمی نشده است.

    گرچه آن قانون به علت تعداد زیاد موادش به کمیسیون ویژه ارجاع شده است، ولی قانون جوانی جمعیت یا بعدا طرح صیانت به این علت با استفاده از این اصل رسیدگی شد که نمی خواستند مردم از جزییات موافق و مخالف نسبت به آن مطلع شوند، چون در هر دو مورد اگر طرح به صحن مجلس می آمد، قطعا افکار عمومی متوجه سستی طرفداران طرح می شد و آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتماد: چرا می خواهند قانون حجاب را پنهانی تصویب کنند؟

اعتماد: چرا می خواهند قانون حجاب را پنهانی تصویب کنند؟