مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-16اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید دیمزارها در سطح 130 هکتار از اراضی استان مرکزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 130 هزار هکتار از زمین های دیم استان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزار ها قرار گرفت.

- علی صفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزار های استان، امسال نیز  130 هزار هکتار از زمین های دیمی استان زیر پوشش این طرح قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجموع اراضی دیم استان 180 هزار هکتار است که با اجرای طرح جهش تولید شاهد افزایش سطح زیرکشت محصولات دیم هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه با اجرای این طرح ظرف 5 سال، اراضی دیم استان زیرپوشش قرار خواهند گرفت، بیان کرد: جهاد کشاورزی حمایت های خوبی از کشاورزان در راستای اجرای این طرح دارد که پرداخت تسهیلات ویارانه به بیمه محصولات کشاورزی بخشی از این حمایت ها به شمار می رود.

صفری گفت: محصولاتی چون گندم، جو، دانه های روغنی از جمله کاملینا، حبوبات، عدس، نخود و گیاهان علوفه ای در طرح جهش زیرپوشش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  به اجرا در آمده است، گفت: 50 هزار هکتار از محصولات دیم استان در راستای اجرای این طرح در استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید دیمزارها در سطح 130 هکتار از اراضی استان مرکزی

اجرای طرح جهش تولید دیمزارها در سطح 130 هکتار از اراضی استان مرکزی