مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:352023-08-14سياسي

تصمیم ارتش نیجر برای محاکمه محمد بازوم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرهنگ آمادو عبدالرحمن، یکی از اعضای شورای انتقالی نیجر، شامگاه یکشنبه در تلویزیون ملی این کشور گفت: - ارتش نیجر اعلام کرد در نظر دارد محمد بازوم، رییس جمهور مخلوع این کشور را به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت ملی کشور محاکمه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرهنگ آمادو عبدالرحمن، یکی از اعضای شورای انتقالی نیجر، شامگاه یکشنبه در تلویزیون ملی این کشور گفت: دولت نیجر تا به امروز شواهدی به دست آورده تا رییس جمهور مخلوع و شرکای داخلی و خارجی او را در برابر مقامات ذیصلاح ملی و بین المللی به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت داخلی و خارجی نیجر محاکمه کند.

شورای انتقالی نیجر در طرح اتهام علیه محمد بازوم، به مبادلات وی با نزدیکان و زیردستان و سران کشور های خارجی و سران سازمان های بین المللی استناد کرده است.

در تاریخ 26 جولای (4 مرداد)، افسران واحد گارد ریاست جمهوری، محمد بازوم، رییس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت و اعلام کردند که او برکنار شده است.

ژنرال عبدالرحمن چیانی روز جمعه (6 مرداد) خود را حاکم جدید شورای انتقالی معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، اکثر مردم نیجر معتقدند رژیم این کشور که توسط کودتا سرنگون شد یک رژیم ظالم و فاسد و دست نشانده فرانسه بود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم ارتش نیجر برای محاکمه محمد بازوم

تصمیم ارتش نیجر برای محاکمه محمد بازوم