مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-08پزشكي

توصیه های ویژه به مادران شیرده


رییس گروه سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نگرانی های مادران شیرده درخصوص ناکافی بودن شیر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، شیر مادر علاوه بر اینکه تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را در شش ماه اول زندگی تأمین می کند، سرشار از موادی است که برای مبارزه با بیماری ها از کودک محافظت می کند.

کارشناسان توصیه می کنند تغذیه نوزاد به خصوص در شش ماه اول منحصراً و فقط با شیر مادر انجام شود، زیرا هیچ چیز جایگزین شیر مادر در طول این شش ماه نیست.

  محافظت نوزاد از بیماری ها و خطرات دیگر مطالعات متعددی در سراسر جهان نشان داده است که ویروس های معده، اسهال، بیماری های دستگاه تنفسی تحتانی، عفونت های گوش و مننژیت در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر رخ می دهد و زمانی هم که به وجود می آید خفیف است و تغذیه نوزاد فقط با شیر مادر یعنی بدون غذای جامد، شیر خشک یا آب، به مدت حداقل شش ماه بیشترین محافظت را از کودک به عمل می آورد.

تغذیه با شیر مادر همچنین ممکن است به کودکان کمک کند از گروهی بیماری ها که در مراحل بعدی زندگی بروز می کند مثل دیابت نوع یک و نوع دو، کلسترول بالا و بیماری های التهابی روده در امان بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های ویژه به مادران شیرده

توصیه های ویژه به مادران شیرده