مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:452023-07-29اقتصادي

عملیات گودبرداری و آغاز مقدمات کاشت یک میلیارد درخت


معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تمام استان ها برنامه 10 ساله برای اجرای مراحل کاشت و نگهداری نهال ها تهیه کرده اند و عملیات گودبرداری و مقدمات کاشت آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کاشت یک میلیارد اصله نهال یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

کاشت یک میلیارد درخت قرار است در 4 سال و هر سال 250 میلیون نهال کاشته شود.

امسال سال نخست اجرای این طرح بوده و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مجری آن است.

ایران ششمین کشور در تولید کربن بوده و رتبه نخست فرسایش خاک را در جهان دارد؛ از این رو متعهد شده در طرح جهانی کاشت درخت مشارکت داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوزارت جهاد کشاورزی، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در این باره گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هر سال دارای سه بخش اجرایی تولید، کاشت و نگهداری نهال است و در سال جاری بخش نخست اجرای این طرح با تولید بیش از 250 میلیون اصله نهال، تمام شده و استان ها اکنون بخش دوم اجرا یعنی مقدمات کاشت را آغاز کرده اند.

وی با بیان این که تمام استان ها برنامه کاری و طرح 10 ساله خود را برای مراحل اجرایی کاشت و نگهداری نهال ها تهیه کرده اند، تصریح کرد: در بخش دوم اجرای این طرح همچنین برنامه ریزی شده که چه نهال هایی در چه عرصه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات گودبرداری و آغاز مقدمات کاشت یک میلیارد درخت

عملیات گودبرداری و آغاز مقدمات کاشت یک میلیارد درخت