مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-12دانش

حدود 50 درصد رتبه های زیر 3000 دانشگاه ها، دهک دهمی هستند!


به گفته عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نزدیک به 50 درصد صندلی های دانشگاه های ایران در 3000 رتبه برتر کنکور، سهم دهک دهم جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایمان افتخاری در شبکه آموزش سیما در خصوص مدارس سمپاد، نخبه پروری و نظام آموزشی اظهار کرد: سمپاد متولی بخش زبده و خاص استعدادی کشور است اما افق دید ما در مساله عدالت آموزشی باید طوری باشد که هر استعدادی به شکوفایی برسد.

با این حال نقطه ای که ما الان در آن هستیم با افقی که به آن نگاه می کنیم فاصله قابل توجهی با هم دارند.

سمپاد نقطه آغاز است و گام های بزرگی باید برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه رسیدگی به استعدادها، مدارس سمپاد نیستند، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در اساسنامه جدیدی که چند سال قبل تصویب کرد، بر روش های دیگر توجه به استعدادها تاکید دارد.

برخی از آمارها حاکیست، ضعف اصلی ما به دهک هایی از جامعه مربوط می شود که به آنها در شهرهای بزرگ که مدارس سمپاد آنجا هستند، دسترسی نداریم؛ از این رو باید برای این امر راه های دیگری اندیشیده شود.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قیاسی که بین سهم دهک های اقتصادی در آموزش ویژه کشور فرانسه به عنوان کشوری که عدالت آموزشی برایش مهم است و قیاس آن با ایران انجام داده است، توضیح داد: آمار ما در خصوص سهم دهک اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 50 درصد رتبه های زیر 3000 دانشگاه ها، دهک دهمی هستند!

حدود 50 درصد رتبه های زیر 3000 دانشگاه ها، دهک دهمی هستند!