مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-05اقتصادي

ابتکار مهم دولت در بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اثرات مثبت بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی پرداخت.

- جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار درباره شروع بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی و افزایش بهره برداری از گاز گفت: هفته گذشته تعدادی از نمایندگان کمیسیون جهش تولید از فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید داشتند، یکی از اقدامات ارزشمند وزارت نفت جابجایی سکوی فاز 12 پارس جنوبی بود، زیرا به دلیل افزایش بهره برداری قطر با افت فشار روبرو شده است و این سکو به فاز 11 پارس جنوبی منتقل شد که یکی از ابتکارات دولت محسوب می شود.

قادری در ادامه بیان کرد: در فاز 12 پارس جنوبی امکان برداشت گاز وجود نداشت و به همین دلیل با ابتکار دولت سیزدهم این سکو را به فاز 11 منتقل کردند تا این امکان فراهم شود که امکان برداشت گاز بیشتر فراهم شود این اقدام یک کار ارزشمند است که توسط وزارت نفت انجام شده است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه فاز 11 پارس جنوبی 3 سال زودتر به بهره برداری رسیده است بیان کرد: این اقدامات وزارت نفت و دولت سیزدهم در راستای افزایش بهره برداری از گاز انجام شده است که می تواند به ما در افزایش صادرات گاز و رفع ناترازی گاز و همچنین ذخیره سازی گاز کمک شایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار مهم دولت در بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی

ابتکار مهم دولت در بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی