مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 16:102023-07-30سياسي

نگاه به تاریخ اسلام باید نگاه تحلیلی و عقلی باشد


ما به تاریخ پرشور اسلام بیشتر به صورت نقلی نگاه کرده ایم، از این رو ضرورت دارد تا یک بازخوانی در تاریخ اسلام و به خصوص روایت سرگذشت امام حسین(ع) با نگاه عقلی و تحلیلی انجام گیرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما به تاریخ پرشور اسلام بیشتر به صورت نقلی نگاه کرده ایم، از این رو ضرورت دارد تا یک بازخوانی در تاریخ اسلام و به خصوص روایت سرگذشت امام حسین(ع) با نگاه عقلی و تحلیلی انجام گیرد.

حجت الاسلام مجتبی نظری در نشست تبیین بسترهای شکل گیری جریان عاشورا در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی که به همت معاونت فرهنگی این سازمان برگزار شد، با بیان این که نگاه به تاریخ به دو شکل عقلی و نقلی انجام می گیرد، اظهار کرد: نگاه نقلی به تاریخ فقط صرف نقل قصه است در حالی که نگاه عقلی به تاریخ نوعی نگاه تحلیلی، علمی و فلسفی بوده و پاسخ به چراها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان این که سه نوع جامعه قابل تصور است، ادامه داد: گاهی یک جامعه، حق است و ارزش های فطری بر آن حاکم هستند اما گاه جامعه ای، باطل بوده و ضدارزش ها بر آن حاکم می شوند، نوع سوم جامعه نیز جامعه دارای شبهه است.

نظری با بیان این که جامعه باطل و حق دارای یکسری شاخص های مخصوص به خود هستند، گفت: جامعه باطل دارای شاخص های یک جامعه جاهلیت است که بر اساس آن ها، در این جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به تاریخ اسلام باید نگاه تحلیلی و عقلی باشد

نگاه به تاریخ اسلام باید نگاه تحلیلی و عقلی باشد