مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 15:402023-08-05بين الملل

چرا مناقشه مرزی میان عراق و کویت دوباره بالا گرفت؟


در پی سفر اخیر وزیر خارجه کویت به بغداد و اظهاراتش در نشست خبری با همتای عراقی در بغداد، بار دیگر تنش و اختلاف دیرینه مرزی میان این دو کشور در کانون توجه ها قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، در پی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کویت درباره وعده های عراق در خصوص تخلیه منازل عراقی ها در منطقه مرزی ام قصر ، پرونده ترسیم مرزها میان کویت و عراق بار دیگر این روزها داغ شده است.

روابط کویت و عراق طی حدود 20 سال اخیر در مقایسه با گذشته، بهبود یافته، اما مساله ترسیم مرزهای آبی در دهانه خلیج فارس، همواره مناسبات دو کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

  با وجود تعیین مرزهای عراق و کویت توسط شورای امنیت سازمان ملل به موجب قطعنامه 833 این شورا، طرفین همچنان درخصوص مرز آبی دو کشور در گذرگاه آبی خورعبدالله با یکدیگر اختلاف دارند.

حق کشتیرانی در این منطقه و حد و مرز آب های منطقه ای یکی از مسائل مناقشه برانگیر میان دو کشور بوده است.

شبکه خبری المیادین امروز (شنبه، 5 آگوست) با انتشار یادداشتی درباره جزییات اختلافات مرزی عراق و کویت و طرح مجدد آن در شرایط کنونی، نوشت: پس از آن که دو دولت عراق و کویت اعلام کردند؛ گفت وگوها درباره منازعه ترسیم مرزی را از سر خواهند گرفت، این موضوع که قدمت آن به نزدیک به 200 سال باز می گردد، بار دیگر به کانون توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مناقشه مرزی میان عراق و کویت دوباره بالا گرفت؟

چرا مناقشه مرزی میان عراق و کویت دوباره بالا گرفت؟