مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 00:102023-08-17سياسي

توسعه سواحل مکران نیاز به 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد


دبیر شورای توسعه سواحل مکران با بیان این که اساسنامه این شورا با دو فوریت تقدیم مجلس می شود، گفت: برای توسعه مکران نیاز به 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها و 3 سال زمان داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه سواحل مکران کلید واژه ای بود که نخستین بار از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، توجه به اقتصاد دریا محور و توسعه شرق و جنوب شرق کشور در این مساله دنبال می شود.

در این زمینه شورایی برای توسعه سواحل مکران شکل گرفت.

  یکی دیگر از اولویت های لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصاد دریامحور است که باید سالی یک واحد درصد به سهم اقتصاد دریا از اقتصاد ملی اضافه شود.

لازمه این اهداف سرمایه گذاری در زیرساخت ها مانند بندرگاه، توسعه شبکه ریل، جاده و فرودگاه و همچنین سرمایه گذاری مشترک در سواحل مکران شامل منطقه جنوب شرق کشور است.

در این زمینه گفت وگویی با سردار حسین دهقان نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران انجام داده ایم که در پی می آید.

فارس: توسعه سواحل مکران در چه مرحله ای قرار دارد و بعد از تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سواحل مکران و توسعه اقتصاد دریامحور چه کارهایی انجام شده است؟ دهقان: توسعه سواحل مکران حدود 15 سال است که در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شده و از آن موقع بر سر زبان ها جاری شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه سواحل مکران نیاز به 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد

توسعه سواحل مکران نیاز به 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد