مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-02پزشكي

چگونه گرمازدگی را کنترل کنیم؟


یکی از مواد غذایی که نقش بسیار حیاتی در فصل گرما ایفا می کند، آب است؛ کاهش سطح مایعات در بدن، عامل اصلی عارضه ای موسوم به دهیدراتاسیون و متعاقب آن بروز گرمازدگی در فصول گرم سال است.

- ایسنا/خوزستان  یک متخصص طب اورژانس گفت: یکی از مواد غذایی که نقش بسیار حیاتی در فصل گرما ایفا می کند، آب است؛ کاهش سطح مایعات در بدن، عامل اصلی عارضه ای موسوم به دهیدراتاسیون و متعاقب آن بروز گرمازدگی در فصول گرم سال است.

دکتر مفید حسین زاده در خصوص عارضه گرمازدگی اظهار کرد: این روزها شاهد افزایش دمای هوا و بروز یکی از شایع ترین مشکلات متعاقب آن یعنی گرمازدگی هستیم که زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است؛ دمای بدن انسان در حالت عادی بین 36 تا 38 درجه است، اما اگر دمای بدن به مدت طولانی و به تاثیر از دمای محیط و متابولیسم فرد، به بیش از 40 درجه افزایش یافت، به عوارضی دچار خواهد شد که به آن گرمازدگی می گویند.

وی با اشاره به علائم بارز در افراد گرمازده، افزود: افزایش دمای مرکزی بدن انسان تا حدود 40 درجه سانتی گراد یا بالاتر، علامت اصلی گرمازدگی است اما شواهدی مانند تغییر خلق، گیجی و بی قراری، هذیان و تکلم نامفهوم، تحریک پذیری، تشنج و اغمای حاد نیز می توانند از علائم گرمازدگی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه گرمازدگی را کنترل کنیم؟

چگونه گرمازدگی را کنترل کنیم؟