مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 14:252023-07-28سياسي

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم و جانفشانی در راه حق است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد گفت: یکی از اهداف اصلی عزاداری های ماه محرم سرمشق گرفتن و نزدیک شدن به امام حسین(ع) و راه ایشان است.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: ما حفاظت از دین، ارزش ها، احکام الهی، حلال و حرام خدا، پایبندی به مسائل دینی و سایر مسائل مهم را از امام حسین(ع) آموخته ایم.

وی افزود: دنیا صحنه های گوناگونی را به نمایش می گذارد و به سان زنی است که همواره خود را بزک کرده است و انسان ها را فریب می دهد و خوشا به سعادت مومنینی که موازین دین را رعایت می کنند و از آزمون الهی با سعادت گذر می کنند.

فاطمی بیان کرد: امام حسین(ع) پایمردی و استقامت در مقابل ظلم و ناحق را به همگان آموخت و ثابت کرد در راه حق شایسته است که انسان جان خود را هم فدا کند.

وی تصریح کرد: در زمان انقلاب نیز مردم با نفس بزرگ که همان طاغوت جهانی است مبارزه کردند و در راهی خطرناک و پرهزینه قدم گذاشتند و این هزینه ها باعث شد شهدای بسیاری تقدیم شود.

فاطمی با اشاره به اینکه در اسلام ایمان با عمل صالح توامان است، اضافه کرد: عزاداری های محرم از نظر جایگاه در اوج هستند به شرط اینکه با نماز اول وقت، نماز جماعت و جمعه همراه باشد و تکالیف دینی به خوبی رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم و جانفشانی در راه حق است

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم و جانفشانی در راه حق است