مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-06اقتصادي

250 هکتار اراضی دامغان زیر کشت ذرت علوفه ای قرار گرفت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با هدف تامین نیاز دام، به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر امامیون صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه طرح الگوی کشت 250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به ذرت علوفه ای اختصاص یافته است، تاکید کرد: این کشت با هدف تأمین علوفه مورد نیاز دام ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از این میزان سطح زیر کشت بیش از 11 هزار و 500 تن محصول ذرت علوفه ای برداشت می شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود عملکرد برای محصول ذرت علوفه ای 45 تن در هکتار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان تاکید کمرد: در راستای سیاست های ابلاغی و تعیین الگوی کشت شهرستان تولید محصولات اساسی و رشد تولید، کشت بهاره گیاهان علوفه ای از اواسط خرداد ماه در منطقه حومه آغاز شده و تا هفته اول مردادماه ادامه داشت.

امامیون گفت: به منظور مدیریت بهینه آب کشاورزی و همچنین ارتقا تولید ذرت علوفه ای 75 هکتار از اراضی در سال جاری با سیستم آبیاری نوین کشت شده که میانگین برداشت در این اراضی به بیش از 70 تن در هکتار می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 هکتار اراضی دامغان زیر کشت ذرت علوفه ای قرار گرفت

250 هکتار اراضی دامغان زیر کشت ذرت علوفه ای قرار گرفت