مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-17سياسي

نماینده زابل: طرف افغان در ماجرای حقابه حسن نیت ندارد


با توجه به اینکه گزارشات موجود، مسیر طبیعی رودخانه هیرمند، پیش و پس از ورود به سد کجکی منحرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محمد سرگزی نماینده شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر تیم کارشناسی ایران به افغانستان گفت:  بعد از تذکر رییس جمهور به طرف افغانستانی و مذاکراتی که پس از آن بین مقامات دو طرف صورت گرفت، مقرر شد  مطابق بر ماده 5 پرتکل ضمیمه یک معاهده حق آبه هیرمند، تیمی متشکل از کارشناسان کشورمان به محل ایستگاه آب سنجی دهراوود مراجعه کنند و میزان دِبی آب را مورد بررسی قرار دهند.

  وی افزود: برهمین اساس تیم کارشناسی کشورمان در روزهای اخیر به افغانستان سفر کردند و اگرچه کارشناسان نگاهشان بر این بود که بازدیدی از مخزن سد کجکی هم صورت بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

البته در معاهده هم چنین بندی مبنی بر اجازه بازدید از مخزن سد وجود ندارد ولی طرف افغانستانی می توانست در این رابطه حسن نیت خود را نشان دهد.

  نماینده زابل در مجلس خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی های کارشناسی حاکی از این است که متاسفانه قبل از ایستگاه دهراوود مسیر آب منحرف شده است، بنابراین اقدامات طرف افغانستانی برای نشان دادن حسن نیت کافی نیست و باید اراضی بالادست ایستگاه دهراوود، مخزن سد کجکی و اراضی بعد از سد کجکی نیز مورد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده زابل: طرف افغان در ماجرای حقابه حسن نیت ندارد

نماینده زابل: طرف افغان در ماجرای حقابه حسن نیت ندارد