مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:502023-08-22پزشكي

تغذیه مهم ترین عاملِ قابل کنترل در سلامت فرد است


سرپرست بیمارستان متینی کاشان گفت: پژوهش های علمی ثابت کرده است که هر آنچه می خوریم و می نوشیم به طور مستقیم بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر دارد و تغذیه نادرست می تواند موجب انواع بیماری ها شود.

- ایسنا/اصفهان سرپرست بیمارستان متینی کاشان گفت: پژوهش های علمی ثابت کرده است که هر آنچه می خوریم و می نوشیم به طور مستقیم بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر دارد و تغذیه نادرست می تواند موجب انواع بیماری ها شود.

امیرحسین احسنی، عصر(دوشنبه، 30 مرداد) در آیین گشایش کلینیک تغذیه و رژیم درمانی کاشان، اظهار کرد: علم تغذیه بررسی می کند که چه فرآیندی برای جذب یا دفع مواد غذایی انجام می شود و رژیم درمانی نیز افزایش یا کاهش رژیم غذایی لازم در بیماری های مختلف را مشخص می کند.

وی افزود: چاقی، تصلب شرایین، اختلال های گوارشی و فشارخون، ناشی از استفاده بی رویه غذاهای پرکالری، نمک، و چربی است و از سوی دیگر سوءتغذیه و کمبود مصرف ویتامین ها نیز منجر به ایجاد برخی از مشکلات سلامتی مانند گواتر، کم خونی، کوری، عقب ماندگی ذهنی و ده ها بیماری دیگر می شود.

سرپرست بیمارستان متینی کاشان، تصریح کرد: رژیم درمانی، اصول علم تغذیه، ارزش مواد غذایی و شیوه تغذیه مناسب برای حفظ سلامت بدن تأثیر زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه مهم ترین عاملِ قابل کنترل در سلامت فرد است

تغذیه مهم ترین عاملِ قابل کنترل در سلامت فرد است