مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-20پزشكي

دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل


معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل با اشاره به اینکه دیابت بیماری خاموش است، گفت: در استان تعدادی از افراد از بیماری دیابت خود خبر ندارند.

- معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان عنوان کرد دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل ایسنا/اردبیل معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل با اشاره به اینکه دیابت بیماری خاموش است، گفت: در استان تعدادی از افراد از بیماری دیابت خود خبر ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد پورفرضی 29 مرداد در نشست خبری، با اشاره به این که 10 درصد طرح های پژوهشی خاتمه یافته سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با عنوان دیابت بیماری خاموش در استان است، افزود: تعدادی از شهروندان از بیماری خود خبر ندارند و به آنها توصیه می شود در مراکز بهداشت محلات بصورت رایگان تست دیابت انجام دهند.

وی با بیان اینکه مطالعه کشوری دیابت با نمونه آماری 200 هزار نفر از 17 استان و از سنین 35 الی 70 سال انجام شد، اظهار کرد: 16 درصد از این نمونه آماری دیابت دارند و 25 درصد در آستانه دیابت هستند.

پورفرضی ضمن اشاره به سهم 21 هزار نفری استان اردبیل در این مطالعات تصریح کرد: 11 درصد نمونه آماری متلعق به استان مبتلاء به بیماری دیابت می باشند و 28 درصد نیز در آستانه ابتلاء به بیماری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل

دیابت؛ بیماری خاموش در اردبیل