مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:052023-07-28اجتماعي

روایت واقعه عاشورا در کاشی کاریهای تکیه معاون الملک کرمانشاه


تا همین یک قرن پیش، تکایا از اصلی ترین مراکز سوگواری ایام محرم به شمار می رفتند.

در استان کرمانشاه هم که از دیرباز در مسیر تردد زوار عتبات عالیات قرار  داشت، - روایت واقعه عاشورا در کاشی کاریهای تکیه "معاون الملک" کرمانشاه ایسنا/کرمانشاه تا همین یک قرن پیش، تکایا از اصلی ترین مراکز سوگواری ایام محرم به شمار می رفتند.

در استان کرمانشاه هم که از دیرباز در مسیر تردد زوار عتبات عالیات قرار  داشت، تکیه های متعددی ساخته شد که یکی از آنها تکیه معاون الملک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تکیه معاون الملک سال 1282 به منظور برگزاری آیین های مذهبی بویژه آیین عزاداری ایام محرم توسط معین الرعایا در محله قدیمی آبشوران شهر کرمانشاه ساخته شد.

هرچند که حدود پنج سال بعد از ساختش مشروطه خواهان به بهانه تجمع مخالفانشان در آن، تکیه را به توپ بستند و بخش هایی از آن تخریب شد، اما برادر معین الرعایا معروف به معاون الملک آن را از نو ساخت و حتی بخش های دیگری را هم به آن اضافه کرد.

تکیه معاون الملک کرمانشاه دارای سه بخش حسینیه، زینبیه و عباسیه است که بخش حسینه اولین بخش ساخته شده آن است که صحن کوچک و آیینه کاری شده ای را شامل می شود که از ابتدا هم برای برگزاری مراسمات مذهبی و سوگواری و تعزیه مردان ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت واقعه عاشورا در کاشی کاریهای تکیه معاون الملک کرمانشاه

روایت واقعه عاشورا در کاشی کاریهای تکیه معاون الملک کرمانشاه