مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:402023-07-24سياسي

نجفی: وزارت خانه ها مکلف به خرید برنج داخلی شوند


نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج گفت: اگر چندین وزارتخانه مکلف شوند که برنج داخلی بخرند به طور قطع مشکل برنج ما حل خواهد شد.

- نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج گفت: اگر چندین وزارتخانه مکلف شوند که برنج داخلی بخرند به طور قطع مشکل برنج ما حل خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: باید بند 2 سیاست های کلی کشاورزی درباره تکیه بر تولید از منابع داخلی و نیل به خودکفایی در محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، دولت موظف است همه ساله خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم و برنج را تضمین کرده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام کند و نسبت به خرید آنها از طریق واحدهای ذیربط اقدام کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به یک میلیون و 800 هزار تن برنج وارد کرده در حالی که میزان نیاز ما یک میلیون تن است.

نجفی یادآور شد: ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومانی برای واردات اختصاص داده شد و لایحه دوفوریتی دولت به مجلس درباره کاهش ارزش افزوده واردات محصولات کشاورزی از جمله برنج از 9 درصد به یک درصد ارجاع شد که همه این کارها کافی نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجفی: وزارت خانه ها مکلف به خرید برنج داخلی شوند

نجفی: وزارت خانه ها مکلف به خرید برنج داخلی شوند