مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-14اقتصادي

افغانستان اجازه بازدید از سد کجکی را به تیم فنی ایرانی نداد


متأسفانه مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدجوانبخت معاون وزیر نیرو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرایط آبی کشور خاص و از اهمیت ویژه ای برخوردار است هم از منظر منابع آبی که کشور خشکی هستیم و هم تغییر اقلیم که در سال های اخیر باعث اتفاقات جدی شده است که ما را با محدودیت منابع آبی مواجه کرده است.

وی ادامه داد توسعه مصرف آب به همراه این محدودیت اتفاق افتاد که در حال مدیریت آن هستیم.

جوانبخت خاطر نشان کرد: هر ساله با صدها نقطه تنش آبی مواجه می شویم و سال گذشته تمام شدن آب سد اکباتان همدان سد نهبند در تبریز خالی شده که همکاران توانستند یک متر مکعب در آن جای گذاری کنند.

وی ادامه داد: ما با دو مسئله مواجه هستیم، یکی زیر ساخت ها که به معنای آن است که در جایی که باشد به معنای آب رسانی نیست زیرا به زیر ساخت ها برای انتقال، پمپاژ و.

نیاز دارد.

به گفته این مقام مسئول سد دوستی که سد مشترک ایران و ترکمنستان است و این سد تأمین کننده آب مشهد است و برای اولین بار آب وارد این سد نشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر بازدید هیئت ایرانی از هیرمند گفت: با کمک وزارت امور خارجه بالاخره اجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان اجازه بازدید از سد کجکی را به تیم فنی ایرانی نداد

افغانستان اجازه بازدید از سد کجکی را به تیم فنی ایرانی نداد