مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 20:202023-07-27اجتماعي

چهل و یک منبری، نذری به یاد اسرای کربلا+عکس و فیلم


آیین 41 منبری یکی از آداب و رسوم کهن مردم شهرضا در عصر تاسوعای حسینی است که قدمتی صد ساله دارد و مردم با برپایی این آیین عزاداری خود را عصر تاسوعای حسینی ادا می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، روز نهم ماه محرم همه ساله شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) با آیین های ویژه ای به یاد مصائبی که در روز نهم محرم سال 61 هجری قمری بر شهدای کربلا گذشته است آن را گرامی می دارند.

در آن روز امام حسین(ع) و یارانش در محاصره نیروهای کوفه قرار گرفته و آب به روی آنها بسته شده از این رو یکی از روزهای مصیبت بار واقعه کربلا برای شیعیان محسوب می شود که ماجرای آن در منابع زیادی منعکس شده است.

روز تاسوعا را نسبت به روز عاشورا مانند روز عرفه نسبت به عید قربان دانسته اند؛ بر پایه اعتقادات شیعیان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در چنین روزی با اعلام وفاداری به برادر خود امام حسین(ع) و نیز نپذیرفتن امان نامه لشکر یزید با رشادت بسیار شهادت را به جان خرید، از این رو ایرانیان این روز و شب قبل از آن را به ایشان اختصاص داده اند.

مراسم هایی که به روز تاسوعا اختصاص دارند در بسیاری از مناطق به یاد شهادت ابوالفضل العباس(ع) انجام می شود، این مراسم ها به صورت های تعزیه خوانی، روضه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهل و یک منبری، نذری به یاد اسرای کربلا+عکس و فیلم

چهل و یک منبری، نذری به یاد اسرای کربلا+عکس و فیلم