مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 17:002023-07-26پزشكي

همه چیز درباره زیره و خواص آن


بیشترین خواص زیره را باید کمک به هضم، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به گردش خون دانست که دارای طبیعت گرم و خشک و خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان است و سبب افزایش شیر مادر و برای دل درد کودکان مفید است.

- رفع مشکلات مثانه و کلیه - دفع گاز روده و معده - ضدعفونی کننده - کاهش وزن از خواص متعدد زیره سبز است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: کاشت زیره سبز هم ارزش اقتصادی دارد و هم خواص فوق العاده ای برای سلامتی دارد و از آن دسته گیاهانی است که به صورت دیم کشت می شود و به پایداری منابع آب نیز کمک می کند.

  علی فرضی نژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: زیره سبز یکی از گیاهان دارویی ارزشمند کشور ایران با مصرف بسیار بالا در صنایع دارویی، ادویه ای و عطری است که به دلیل تقاضای بسیار زیاد جهانی دارای ارزش صادراتی زیادی است و به دلیل قرارداشتن ایران در منطقه خشک و گرم، زیره سبز ایرانی از کیفیت و مواد مؤثره بالاتری نسبت به کشور های رقیب صادرات ایران برخوردار است.

  وی با بیان اینکه زیره سبز دارای خواص شگفت انگیزی است، تصریح کرد: بیشترین خواص زیره را باید کمک به هضم، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به گردش خون دانست که دارای طبیعت گرم و خشک و خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان است و سبب افزایش شیر مادر و برای دل درد کودکان مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره زیره و خواص آن

همه چیز درباره زیره و خواص آن