مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 06:252023-08-22بين الملل

نگاهی به روند همکاری آژانس های فضایی 3 کشور در ماموریت هند به مقصد ماه


3» که برای فرود آمدن روی سطح ماه طراحی شده است، برای تایید سلامتی خود زیر نظر آژانس های فضایی آمریکا، اروپا و هند قرار دارد.

- ماموریت چاندرایان-3 که برای فرود آمدن روی سطح ماه طراحی شده است، برای تایید سلامتی خود زیر نظر آژانس های فضایی آمریکا، اروپا و هند قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از هندو، از زمان پرتاب ماموریت چاندرایان-3 (Chandrayaan-3) در 14 ژوییه، ایستگاه های زمینی ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) از سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) برای نظارت بر سلامتی فضاپیما حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: امید مردم پرجمعیت ترین کشور جهان به فضا رفت رامش چلاثورای (Ramesh Chellathurai) مهندس عملیات زمینی در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا (ESOC) گفت: از زمان پرتاب چاندرایان-3، آژانس فضایی اروپا با استفاده از دو ایستگاه زمینی ردیابی ماهواره در شبکه ردیابی فضایی اروپا (ESTRACK)، دریافت تله متری از فضاپیما و ارسال آن به مرکز عملیات ماموریت در شهر بنگلور و ارسال دستورات از بنگلور به ماهواره در حال پرواز، از این ماموریت پشتیبانی می کند.

آنتن 15 متری آژانس فضایی اروپا در گویان فرانسه و آنتن 32 متری متعلق به ایستگاه زمینی گوونهیلی (Goonhilly Earth Station) بریتانیا، براساس قابلیت های فنی و دوره های دید هندسی آنها به ماهواره، برای پشتیبانی انتخاب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به روند همکاری آژانس های فضایی 3 کشور در ماموریت هند به مقصد ماه

نگاهی به روند همکاری آژانس های فضایی 3 کشور در ماموریت هند به مقصد ماه