مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 00:302023-07-25بين الملل

بلاروس برای عضویت در «بریکس» درخواست داد


بلاروس برای عضویت در «بریکس» درخواست داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از ابراز تمایل دولت بلاروس برای پیوستن به گروه بریکس ، اکنون از ارائه درخواست رسمی مینسک برای عضویت در این سازمان اقتصادی-امنیتی منطقه ای خبر می رسد.

وزارت خارجه بلاروس شامگاه سه شنبه درباره تصمیم به پیوستن به گروه بریکس گفت: این تصمیم یک گام کاملا منطقی در زمینه گسترش همکاری در قالب های چندجانبه با شرکای سنتی و کشورهای دوست بود .

شبکه ریانووستی نیز گزارش داد دولت بلاروس در ماه می برای پیوستن به گروه پنج کشور پیشرو در حال توسعه در بریکس شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، درخواست رسمی داده است.

دولت بلاروس، به عنوان متحد نزدیک روسیه که خودش نیز توسط غرب به بهانه های حقوق بشری و اجازه دادن به روسیه برای استفاده نظامی از خاک این کشور تحت تحریم قرار گرفته، می گوید که همزمان با آنها، 25 کشور نیز تاکنون برای پیوستن به گروه بریکس درخواست داده اند.

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس آمده است که اعضای بریکس در حال گفتگو درباره تعیین معیارهایی برای عضویت یا احتمالاً ایجاد یک گروه موازی از کشورهای شریک بریکس هستند.

کشورهای برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی به عنوان چهار عضو بریکس، همگی از پیوستن به تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه به بهانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاروس برای عضویت در «بریکس» درخواست داد

بلاروس برای عضویت در «بریکس» درخواست داد