مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:412023-08-21بين الملل

جمهوری اسلامی: تعارف با طالبان را متوقف کنید


این مقام ارشد طالبان که «مولوی عبدالکبیر» نام دارد، گفته: «مسأله آب با ایران به جای جنگ با خوشحالی حل شده است.

» یعنی در نگاه او حقی برای ایران وجود ندارد و ضمناً خوشحال است که بدون توسل به جنگ توانسته مسأله آب را حل کند! و لابد از این پس مطالبه ای از جانب .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جمهوری اسلامی نوشت: نظام جمهوری اسلامی، کار خوبی می کند که با حکومت خودخوانده طالبان از درِ خصومت و جنگ و ستیز درنمی آید ولی متأسفانه تعارفات و امتیازدهی های بیجا در تعامل با این گروه، جایگاه محوری پیدا کرده است.

 از امتیاز دادن های بیجا از قبیل تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به طالبان که بگذریم، کوتاه آمدن در مورد حقابه ایران از هیرمند هیچ توجیهی ندارد.

این قبیل تعارفات موجب طمع ورزی های بیشتر طرف مقابل می شوند بطوری که هر روز امتیاز بیشتری می خواهند و مهم تر اینکه برای پیشبرد اهداف زیاده خواهانه خود به دروغ هم متوسل می شوند.

 معاون نخست وزیر حکومت خودخوانده طالبان در سخنانی به مناسبت دومین سالگرد سلطه این گروه بر افغانستان، از رابطه تفاهم آمیزی که طالبان با ایران دارد سوء استفاده نموده و با توسل به یک دروغ بزرگ، پرونده امتناع از تحویل دادن حقابه ایران از هیرمند را مختومه قلمداد کرد! وی گفت: مسأله آب با ایران به جای جنگ، با خوشحالی زیاد با تفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی: تعارف با طالبان را متوقف کنید

جمهوری اسلامی: تعارف با طالبان را متوقف کنید