مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-14ورزشي

اربعین؛ بهترین ابزار دیپلماسی عمومی


سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان این که می توان اربعین را سمبل وحدت شیعیان، مسلمانان و موحدان جهان نامید، یادآور شد: ایام اربعین می تواند یکی از بهترین عرصه های تحقق دیپلماسی عمومی باشد.

- سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در کربلا با بیان این که می توان اربعین را سمبل وحدت شیعیان، مسلمانان و موحدان جهان نامید، یادآور شد: ایام اربعین می تواند یکی از بهترین عرصه های تحقق دیپلماسی عمومی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میرمسعود حسینیان در یادداشتی با عنوان اربعین بهترین ابزار دیپلماسی عمومی نوشت: اگر دیپلماسی را به عنوان هنر و روش تاثیرگزاری بر طرف مقابل جهت وصول به هدف تعریف کنیم، این روش می تواند شامل موسسات رسمی دولتی و گروه های مختلف حتی افراد شده و هر فرد یا گروهی می تواند جهت تأثیر بر طرف مقابل خود به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر شیوه ای را برگزیند که تعریف دیپلماسی (بدون هیچ گونه ارزش گزاری) بر آن تطبیق می کند.

بر این اساس می توان دیپلماسی را در دو بعد رسمی و غیر رسمی (عمومی) تعریف کرد.

دیپلماسی رسمی طبعا میان دولت ها، مقامات و موسسات رسمی کشورها تعریف می شود که هر دولت از طریق نماینده رسمی خود اعم از سفیر یا نماینده ویژه تلاش می کند با طرف مقابل به گفت وگو بنشیند و مطالب و خواسته های خود را به بحث و بررسی گذارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین؛ بهترین ابزار دیپلماسی عمومی

اربعین؛ بهترین ابزار دیپلماسی عمومی