مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:102023-07-23اقتصادي

5 اثر منقول مختص محرم در فهرست آثار ملی زنجان قرار دارد


رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: تاکنون 39اثر تاریخی و فرهنگی استان زنجان درفهرست آثار منقول کشور به ثبت رسیده است که 5 مورد آن مربوط به محرم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پرستو قاسمی، روز یکشنبه اظهار کرد: در حال حاضر آثار ثبتی استان زنجان به 904 اثر رسیده که شامل 785 اثر در فهرست میراث غیرمنقول، 39 اثر در فهرست میراث منقول، 61 اثر در فهرست میراث ناملموس، 18 اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است.

وی با اشاره به اینکه با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع دستی، میراث معنوی و ناملموس استان و معرفی هر چه بهتر آن، باید گام های ارزنده ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند برداشته شود، ابراز کرد: پنج علم و پنجه استان زنجان، مختص ماه محرم در فهرست آثار منقول به ثبت ملی رسیده است.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: پنجه فلزی اهدایی اهالی روستای کله سر، پنجه ابوالفضل یک نماد در مذهب شیعه است که بر پرچم ها و علم های تعزیه در عزاداری ایام محرم نصب و این سمبل بعدها در فرهنگ شیعیان به عنوان نماد جانبازی قلمداد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر منقول مختص محرم در فهرست آثار ملی زنجان قرار دارد

5 اثر منقول مختص محرم در فهرست آثار ملی زنجان قرار دارد