مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-25اقتصادي

قارچ تریکودرما جایگزین سموم و کودهای شیمیایی


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: با عرضه فرمولاسیون های جدید و تجاری سازی زیست مهارگرهای گیاهی ابداعی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مزارع سبزتر می شوند.

- ایسنا/البرز رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: با عرضه فرمولاسیون های جدید و تجاری سازی زیست مهارگرهای گیاهی ابداعی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مزارع سبزتر می شوند.

دکتر غلامرضا صالحی جوزانی در گفت و گو با ایسنا گفت: تلاش های 15 ساله در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در راستای دستیابی به عوامل مهارگر زیستی بیمارگرهای گیاهی و محرک رشدی با منشاء قارچ تریکودرما، به کسب دانش فنی و فروش آن به بخش خصوصی منجر شد و در حال حاضر در بیش از 20 هزار هکتار مزارع و باغات استفاده می شود.

صالحی جوزانی افزود: با تجاری سازی و عرضه فرمولاسیون های ابداعی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه فراورده های زیستی محرک رشد گیاه و مهارگر عوامل بیماری های گیاهی مبتنی بر سویه های بومی قارچ تریکودرما، ضمن جلوگیری از خسارات سنگین ناشی از عوامل بیمارگر گیاهی به مزارع کشاورزی، از ورود مقادیر انبوهی از بقایای خطرناک سموم و کودهای شیمیایی به محیط زیست جلوگیری می شود.

وی اظهار کرد: برای کنترل عوامل بیمارگر گیاهی که خسارتی حدود 35 تا 50 درصد به تولید کنندگان وارد می کنند، سالانه حدود 25 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ تریکودرما جایگزین سموم و کودهای شیمیایی

قارچ تریکودرما جایگزین سموم و کودهای شیمیایی