مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-29بين الملل

آزادسازی بلندی های محاصره شده توسط لشکر 27 محمد رسول الله (ص)


با طولانی شدن محاصره و مقاومت شدید ارتش عراق، با دستور فرماندهان قرارگاه، عملیات آزادسازی بلندی های محاصره شده به لشکر 27 محمد رسول الله (ص) واگذار شد.

- با طولانی شدن محاصره و مقاومت شدید ارتش عراق، با دستور فرماندهان قرارگاه، عملیات آزادسازی بلندی های محاصره شده به لشکر 27 محمد رسول الله (ص) واگذار شد.

خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب_ الناز رحمت نژاد: عملیات والفجر 3 که در تاریخ 07/‏05/‏1362‬ با رمز یا الله آغاز شد یک عملیات نظامی در جنگ ایران و عراق می باشد که در طی آن نیروهای ایرانی به سمت نیروهای عراقی حمله ور شدند.

این عملیات بدترین شکست نیروهای ایرانی در بین کل عملیات های والفجر می باشد.

180٬000 رزمنده ایرانی در این عملیات شرکت نمودند که با آتش سنگین نیروهای عراقی که به شدت در منطقه عملیات تثبیت شده بودند٬ قصابی شدند.

پس از آن عراقی ها از خاکریزهایشان بیرون آمدند و به پاتک علیه نیروهای ایرانی دست زدند و توانستند برای دومین بار شهر مهران را اشغال نمایند.

با توجه به سالروز عملیات والفجر 3 در منطقه مهران با تورق کتاب های اطلس نبردهای ماندگار، تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق و اطلس جنگ ایران و عراق به مرور و بازخوانی این عملیات پرداخته ایم که مشروح آن در ادامه این گزارش می آید؛ در کتاب اطلس نبردهای ماندگار به قلم مجتبی جعفری درب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی بلندی های محاصره شده توسط لشکر 27 محمد رسول الله (ص)

آزادسازی بلندی های محاصره شده توسط لشکر 27 محمد رسول الله (ص)