مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 00:152023-08-15سياسي

«رستخیز عام» شعله ای از عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) که سرد نمی شود


«رستخیز عام» نام رویدادی است که در هفته پایانی ماه محرم و در حوزه هنری برگزار می شود تا احترامی هنرمندانه را به ساحت مقدس امام حسین(ع) تقدیم کند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه هنر ـ سجاد رضایی مقدم: محرم امسال برای من شاید بیش از سال گذشته مملو از نمادها و اتفاقات میدانی بود؛ رویدادهایی که هر کدام به سهم خودشان شور حسینی را به فضای شهر تزریق می کردند؛ از اجرای تعزیه و نمایش های آیینی در محوطه تئاتر شهر که با عنوان برنامه نوای قدسیان و مشق فرشیان برگزار می شد بگیرید تا فضاسازی هایی که در میادین مختلف تهران، حزن و اندوه محرم را یادآور می شد.

فکر می کردم، با گذشت دهه اول ماه محرم تعداد این رویدادها رو به کاهش است که در میان اخبار روزانه با خبر برگزاری رویداد رستخیز عام در حوزه هنری مواجه شدم؛ رویدادی که قرار است پیوند شاخه های مختلف هنری را با سیدالشهدا (ع) نشان دهد.

تصمیم گرفتم شبی را در این رویداد سپری کنم، شنیده هایم از محوطه حوزه هنری و البته برنامه هایی که برای این رویداد اعلام شده بود باعث می شد تا برای دیدن جزییات کنجکاو شوم.

خودم را به حوزه هنری رساندم.

ورودی حیاط این مجموعه مزین بود به چند موکب، صدای مداحی فضا را پرکرده بود، نوع پذیرایی با چای، خرماهایی که رویشان ارده ریخته شده و البته نخودآبی که برایش صف بسته بودند، هر کسی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رستخیز عام» شعله ای از عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) که سرد نمی شود

«رستخیز عام» شعله ای از عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) که سرد نمی شود