مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-01اقتصادي

اردستان بازارچه صنایع دستی ندارد/«کرباس بافی» هنر فراموش شده


راه اندازی بازارچه برای فروش صنایع دستی در اردستان ضرورت دارد زیرا باعث رونق صنایع دستی و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و هنرمندان می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها-علیرضا صفاری فر: اردستان شهری در حاشیه کویر مرکزی ایران و جز استان اصفهان بوده که بیشتر با قنوات و صنایع دستی ساخته شده به دست مردمان خود، معروف شده است.

صنایع دستی مردمان شهرستان اردستان به عنوان هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است و در صورتی که به هنر هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان توجه بسیار شود، می تواند موجب توسعه و رونق اقتصادی شده و خود یک زمینه مهم اشتغالزایی است.

نرگس بهشاد، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: تعداد هنرمندان صنایع دستی در شهرستان اردستان حدود 250 نفر هستند که تعدادی از آنان دارای پروانه تولید کارگاهی و یا انفرادی بوده و تعداد هنرمندان دارای پروانه تولید در شهرستان حدود 150 نفر است.

وی افزود: هنرهای سفالگری، میناکاری، مینا روی مس، خراطی، نقاشی روی سفال، سنگ تراشی و معرق کاری از جمله رشته هایی است که هنرمندان صنایع دستی شهرستان پروانه دریافت کرده و در این حوزه ها فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردستان بازارچه صنایع دستی ندارد/«کرباس بافی» هنر فراموش شده

اردستان بازارچه صنایع دستی ندارد/«کرباس بافی» هنر فراموش شده