مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-02اقتصادي

غفلت از راهکاری که مصرف بنزین را می تواند تا 20 میلیون لیتر کاهش دهد


مدیر اتحادیه سوخت های جایگزین گفت: دولت در حالی برای حل ناترازی بنزین، روزانه 10 میلیون لیتر بنزین را در قالب سوآپ یا تهاتر وارد کشور می کند که نیمی از ظرفیت صنعت سی ان جی برای جایگزینی با بنزین خالی بوده و می تواند فعال شود.

- علی محمودیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم توسعه صنعت سی ان جی برای حل مشکل ناترازی بنزین در کشور عنوان کرد: بعد از دولت دهم تاکنون، هیچ برنامه ای برای توسعه سی ان جی و افزایش سهم این سوخت پاک در سبد سوخت کشور وجود نداشته است.

سال 98 نیز بعد از اتفاقات آبان ماه، دولت به اجبار ناچار به حمایت از صنعت سی ان جی شد.

مدیر اتحادیه سوخت های جایگزین ایران گفت: هدف دولت قبل نیز این بود که با استفاده مردم از سی ان جی هم شوک افزایش قیمت بنزین گرفته شود و هم با افزایش مصرف سی ان جی، بنزین بیشتری برای صادرات و افزایش ارزآوری ایجاد شود.

وی افزود: امروز هم شاید در حوزه سی ان جی برنامه هایی وجود داشته باشد، ولی نکته اینجاست که این برنامه ها به دلیل فشاری است که موضوع واردات بنزین به دولت سیزدهم وارد می کند.

در واقع به نظر می رسد دولت تا ناچار نشود، فکری برای توسعه سی ان جی  نخواهد کرد و البته این دست برنامه هایی که صرفا از روی ناچاری پیش گرفته می شود، نیز کارآمدی لازم را ندارد و شکست خواهد خورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از راهکاری که مصرف بنزین را می تواند تا 20 میلیون لیتر کاهش دهد

غفلت از راهکاری که مصرف بنزین را می تواند تا 20 میلیون لیتر کاهش دهد