مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-11بين الملل

تفکر مخرب طالبان ، مخل آرامش منطقه و همسایگان


چنانچه این تفکر  در سطح کلان بر افغانستان  حاکم گردد طبیعی است که حاصل آن جز کشت و کشتار، ویرانی افغانستان ، ظلم و ستم بر مردم این کشو ، - به آتش کشاندن منطقه و دردسر برای همسایگان نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

طالبان طی دو سال حکومت نشان داده که از گذشته درس عبرت نگرفته اند بلکه نسبت به ایران عریان تر از گذشته موضع خصمانه خود را عیان کرده اند محمد حسین بنی اسدی، دیپلمات سابق در یادداشتی برای جماران نوشت: یکی از دوستان افغان تعریف می کرد در بین پشتونها در دوبی مشهور بود که چند نفر از پشتونهای طرفدار طالبان به دیدن برج خلیفه در دبی می روند؛ یکی از آنها با نگاهی به اصطلاح عاقلانه به برج  از دیگران می پرسد این برج با  چند راکت ویران می شود؟ تفکر پوسیده و ارتجاعی طالبانی به جای نظاره بر این برج و تمجید و ستایش از طراح و سازنده آن با اتکا به جهالت و واپس گرایی خود  تنها به چگونگی ویران کردن این برج می اندیشد، زیرا از علم و دانش و سازندگی و کشورداری  بی خبر و تنها ویرانگری محور تفکر اوست .

حال چنانچه این تفکر  در سطح کلان بر افغانستان  حاکم گردد طبیعی است که حاصل آن جز کشت و کشتار، ویرانی افغانستان، ظلم و ستم بر مردم این کشو ، به آتش کشاندن منطقه و دردسر برای همسایگان نتیجه ای در بر نخواهد داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر مخرب طالبان ، مخل آرامش منطقه و همسایگان

تفکر مخرب طالبان ، مخل آرامش منطقه و همسایگان