مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-25بين الملل

پیشنهاد کردستان عراق برای مشارکت در تهاتر نفت و گاز با ایران


یک از سیاستمداران منطقه کردستان پیشنهاد داد؛ در صورت شکست مذاکرات با ترکیه برای صادرات نفت این منطقه، از گزینه جایگزین استفاده شود که مشارکت سلیمانیه در اجرای پروژه تهاتر نفت در مقابل گاز ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، غالب محمد نماینده سابق پارلمان عراق و از رهبران سیاسی منطقه کردستان عراق، از امکان استفاده از یک راهکار و گزینه جایگزین برای صادرات نفت منطقه کردستان در صورت شکست مذاکرات با ترکیه خبر داد.

  وی در گفت وگو با وبگاه خبری المعلومه عراق، تصریح کرد: استان سلیمانیه به دلیل مجاورت با مرز ایران، این امکان را به دولت [مرکزی] می دهد که فرآیند مبادله نفت و گاز را از طریق آن تکمیل کند و امکان صادرات نفت از طریق این استان به ایران را در صورت عدم توافق با ترکیه برای از سرگیری صادرات نفت فراهم کند.

ماجرای مبادله نفت سیاه عراق با گاز ایران پس از آن مطرح شد که آمریکا طی ماه های اخیر با وجود تعهد عراق به پرداخت مستمر و بدون وقفه بدهی گازی به ایران، با ممانعت از رسیدن پول خرید گاز از ایران به تهران، از کارت تحریم ایران به عنوان سلاحی علیه عراق و مردمش استفاده کرد.

امری که موجب  شد ایران و عراق هر دو در راستای منافع مردم و کشور خود، گامهایی اتخاذ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد کردستان عراق برای مشارکت در تهاتر نفت و گاز با ایران

پیشنهاد کردستان عراق برای مشارکت در تهاتر نفت و گاز با ایران