مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:502023-08-02اقتصادي

انگور موندراپ در خلیل آباد به ثمر نشست


با همت یکی از باغداران برای اولین بار در شرق کشور رقم انگور موندراپ در این شهرستان به ثمر نشست.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: با همت یکی از باغداران برای اولین بار در شرق کشور رقم انگور موندراپ در این شهرستان به ثمر نشست.

محمود شبان در حاشیه برگزاری رویداد ترویجی انگور استانی که در این شهرستان برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا در خصوص توسعه ارقام کم آب طلب و بازار پسند، افزود: شهرستان خلیل آباد با 30 رقم انگور به عنوان قطب تولید انگور در خراسان رضوی بالغ بر 5727 هکتار باغ انگور دارد و همه ساله بالغ بر 100 هزار تن از این محصول تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کیفیت این محصول همه ساله حدود80 درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و مابقی به صرف تازه خوری به کشورهای همسایه و سایر استان های کشور صادر می شود، بیان کرد: کشمش سبز قلمی خلیل آباد شهرت جهانی دارد و مورد تقاضای بسیاری از کشورها است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در ادامه در خصوص رونمایی از ارقام جدید و ویژه مثل موندراپ که در سایت الگویی انگور این شهرستان برای اولین بار در شرق کشور انجام شده است، اظهار کرد: نهال انگور موندراپ علاوه بر اینکه طعم شیرین و بسیار خوبی دارد، منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوییدها، منگنز و چند نوع ویتامین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور موندراپ در خلیل آباد به ثمر نشست

انگور موندراپ در خلیل آباد به ثمر نشست