مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 15:402023-08-13بين الملل

انتقاد دوباره پمپئو از بایدن درباره ایران


وزیر امورخارجه پیشین آمریکا توافق دولت بایدن با ایران برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ازای آزادسازی پول بلوکه شده ایران را خطرناک توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفت وگو با یک شبکه رادیویی باز هم از توافق تهران و واشنگتن برای آزاد شدن وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی به علاوه آزادی شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا در ازای آزادی جاسوسان آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، پمپئو توافق دولت بایدن با ایران را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت که این پول به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد.

در حالی که شش میلیارد دلار پول آزاد شده ایران وجوهی بوده است که در طول سال های اخیر به دلیل تحریم های آمریکا در حساب های بانکی کره جنوبی مسدود شده بود، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا مدعی شد که قیمت این مبادله تنها موجب تشویق گروگان گیری های بیشتر خواهد شد.

وی افزود: شما اکنون در وضعیتی قرار دارید که به ایرانی ها گفته اید، دولت بایدن در ازای هر آمریکایی که می گیرید یک میلیارد دلار به شما می دهد.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا همچنین روز گذشته در گفت وگو با روزنامه جروزالم پست از جو بایدن، رییس جمهور کشورش به دلیل حصول توافقی میان تهران و واشنگتن برای آزادی جاسوسان آمریکای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دوباره پمپئو از بایدن درباره ایران

انتقاد دوباره پمپئو از بایدن درباره ایران