مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 06:352023-08-09بين الملل

میانجیگری سوییس میان حماس و اسراییل


سوییس به دنبال میانجی گی میان گروه فلسطینی حماس و اسراییل است / حماس چهار نظامی اسراییلی به نام های ابراهام منگستو، هشام السید، هدار گولدن و آرون شاؤول را از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014 در اسارت دارد.

-  یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب از میانجی گری سوییس برای تبادل زندانی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، موسی ابومرزوق رییس روابط بین المللی جنبش حماس در این باره گفت که کشورهای زیادی تلاش درباره تبادل اسرا با اسراییل میانجیگری کردند، اما تل آویو در مذاکرات در این باره را بسته است.

ابومرزوق با اشاره به این که آخرین کشوری که اقدام به میانجی گری تبادل اسیر با اسراییل کرد، سوییس بوده است.

وی با بیان اینکه حماس از این اقدام سوییس استقبال کرده  اما اسراییل اعلام کرد که این مصر است که این موضوع را برعهده گرفته است.

صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) 14 تیرماه اعلام کرد که این جنبش آماده تکمیل معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی است به شرطی که اسراییل بهایش را بپردازد.

العاروری گفته بود: هیچ چیز مجانی وجود ندارد و دشمن اطلاعاتی از سربازانش می خواهد و این بهایی دارد، اما دشمن حاضر نیست در مقابل انتشار اطلاعات سربازانش،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجیگری سوییس میان حماس و اسراییل

میانجیگری سوییس میان حماس و اسراییل