مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-06اجتماعي

نفس تنگ خراسان جنوبی در افزایش گرد و غبارها و کاهش اعتبارات


آسمان دیار کویری خراسان جنوبی هرسال بیشتر از سال های گذشته از گرد و غبار بی امان رنج می برد، این در حالی است که اعتبارات مقابله در همان اندازه سال های گذشته باقی مانده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی آسمان دیار کویری خراسان جنوبی هرسال بیشتر از سال های گذشته از گرد و غبار بی امان رنج می برد، این در حالی است که اعتبارات مقابله در همان اندازه سال های گذشته باقی مانده است.

خراسان جنوبی خشکسالی های چندین ساله را پشت سر گذاشته و طی این سال های خشکی و بی آبی، خاک استان سست و بی رمق شده و به دنبال افزایش زمان بادهای 120 روزه سیستان به 180 روز، وضعیت هوای خراسان جنوبی از حیث گرد و غبار وضعیت مطلوبی نبوده و باید گفت افزایش پوشش گیاهی می تواند در کاهش این پدیده موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مردم خراسان جنوبی از گرد و غبار رنج می برند و گویی چشمی برای دیدن وجود ندارد و از طرفی اعتبارات مقابله با آن به سختی تخصیص می یابد.

برطبق بررسی ها، منشأ اصلی پدیده گرد و غبار در استان، خارجی است که از کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان سرچشمه می گیرد و تنها 30 تا 35 درصد گرد و غبارها منشأ داخلی دارد؛ آن هم به دلیل اینکه 36 درصد وسعت استان بالغ بر 5.

4 میلیون هکتار بیابانی و دارای مراتع فقیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس تنگ خراسان جنوبی در افزایش گرد و غبارها و کاهش اعتبارات

نفس تنگ خراسان جنوبی در افزایش گرد و غبارها و کاهش اعتبارات