مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 16:202023-07-28سياسي

دعوت به خیر و دوری از مفاسد درس عاشورا برای جوامع اسلامی است


امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا بود و دعوت به خیر و نیکی و دوری از مفاسد باید ویژگی جامعه اسلامی و انسان های مومن شود.

- ایسنا/گیلان امام جمعه بندر انزلی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا بود و دعوت به خیر و نیکی و دوری از مفاسد باید ویژگی جامعه اسلامی و انسان های مومن شود.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه امروز که مصادف با نماز ظهر عاشورا بود و با حضور دسته جات عزاداری در گلزار شهدای این شهر ساحلی برگزار شد، با اشاره به تقارن عاشورا و جمعه اظهار کرد: این دو روز از مناسبت های بسیار مهم و از روزهای پر فضیلت امت پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) دارای اهداف متعالی بود که هر کدام از آنها الگوهای بزرگی برای جوامع امروز هستند، افزود: سیدالشهدا برای حفظ دین و هدایت عزتمندانه امت در مدار حق و عدالت قیام کرد.

شمس الدین تصریح کرد: ثبات قدم در باورها و اعتقادات در رفتار سیدالشهدا یکی از مواردی است که در عاشورا بسیار برجسته می بینیم و باید از آن درس بگیریم و می بینیم که کوچک ترین بی ثباتی و یا تردیدی به خود راه ندادند.

وی افزود: زمانی که امام حسین(ع) آیه استرجاع، 156 سوره بقره را قرائت کرد و فرمود پایان این راه مرگ است ولی ما ترسی از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت به خیر و دوری از مفاسد درس عاشورا برای جوامع اسلامی است

دعوت به خیر و دوری از مفاسد درس عاشورا برای جوامع اسلامی است