مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 11:302023-07-29پزشكي

این روغن مغز را از ابتلا به زوال عقل حفظ می کند


طبق تحقیقات دانشمندان استفاده از روغن زیتون در غذا به طور منظم می تواند خطر مرگ و میر ناشی از زوال عقل را تا 28 درصد کاهش دهد.

- جی پلاس ، براساس این تحقیق که یک ماده رایج در همه چیز از سس سالاد گرفته تا غذاهای سرخ شده را بررسی کرده، افزودن تنها نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه، ممکن است بتواند خطر مرگ ناشی از زوال عقل را کاهش دهد.

بهداشت نیوز نوشت؛ با توجه به افزایش نرخ جهانی بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل، این یافته ها می تواند قابل توجه باشد.

این گروه پیشنهاد می کنند که یک سبک زندگی سالم ممکن است به پیشگیری از زوال عقل یا کُند کردن پیشرفت این عارضه ناتوان کننده کمک کند.

آنجولی تسیه، محقق فوق دکترا از دانشکده بهداشت عمومی چان در دانشگاه هاروارد گفت: مطالعه ما دستورالعمل های غذایی با روغن های گیاهی مانند روغن زیتون را توصیه می کند و نشان می دهد که این توصیه ها نه تنها به سلامت قلب کمک می کنند بلکه به طور بالقوه باعث سلامت مغز نیز می شوند.

انتخاب روغن زیتون به جای چربی هایی مانند مارگارین(عموم آن را تحت عنوان کره گیاهی می شناسند) و سس مایونز تجاری یک انتخاب مطمئن است و ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل کشنده را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این روغن مغز را از ابتلا به زوال عقل حفظ می کند

این روغن مغز را از ابتلا به زوال عقل حفظ می کند