مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-20پزشكي

اختلالات روان در کمین مصرف کنندگان مشروبات الکلی


یک متخصص روانپزشکی با اشاره به اینکه اثر مواد مخدر و مشروبات الکلی بر مغز، خود را با مشکلات رفتاری و اختلالات روانی نشان می دهد، هشدار داد: وقتی فرد نسبت به مصرف الکل اعتیاد پیدا می کند، - دچار روان پریشی، اضطراب و افسردگی و مشکلات شناختی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جمال شمس با اشاره به اینکه گاهی شنیده می شود که برخی می گویند مصرف الکل یا مواد مخدر، به صورت تفننی، آسیبی به بدن نمی رساند، توضیح داد: خیلی از افراد با استناد به همین کلیشه ، اقدام به مصرف مواد می کنند، اما اثر مواد مخدر و مشروبات الکلی بر مغز و سیستم عصبی، امری ثابت شده است و تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که حتی یک بار مصرف تاثیر منفی مادام العمر بر مغز خواهند داشت.

به گفته وی، حتی مصرف مشروبات الکلی برای یک بار هم آثار مخرب زیادی روی دستگاه عصبی و مغز می گذارد چون مصرف مواد مخدر و الکل، باعث تولید دوپامین بیشتر در مغز می شود؛ به همین دلیل فرد احساس شادی و سرخوشی زیادی می کند؛ البته این احساس موقتی بوده و خیلی زود از بین می رود.

وی با بیان اینکه یک دسته از مواد سایکواکتیو و یا موادی که بر سیستم روان اثرات مخرب دارند و ایجاد وابستگی می کنند، الکل ها هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که فردی این مواد را مصرف می کند فعالیت مغز کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلالات روان در کمین مصرف کنندگان مشروبات الکلی

اختلالات روان در کمین مصرف کنندگان مشروبات الکلی