مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 20:302023-08-12حوادث

کمک هوش مصنوعی به شناسایی آتش سوزی


آتش نشانان کالیفرنیا برای کمک به شناسایی آتش سوزی ها به هوش مصنوعی روی آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ورج، آتش نشانان کالیفرنیا از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی آتش سوزی های جنگلی استفاده می کنند و ویدئوهای بیش از 1000 دوربین را که در سراسر این ایالت نصب شده اند را به سیستم هوش وصنوعی می دهند تا به موقع در مورد آتش هشدار دهد.

این پلتفرم که توسط مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با استفاده از هوش مصنوعی از دیجیتال پس، یک شرکت مستقر در چیکو، کالیفرنیا ساخته شده است، بر 1038 دوربین نصب شده توسط سازمان های دولتی مختلف و نیروگاه های برق در سراسر ایالت تکیه دارد که هر کدام قادر به چرخش 360 درجه در این ایالت هستند.

نام این سیستم کال فایر است و مححقان امیدوارند که این فناوری روزی بتواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهای سراسر جهان عمل کند، نیازی که در این روزها با وجود آتش سوزی های جنگلی ویرانگر غیرمعمول در هاوایی، کانادا و مدیترانه بر آن تاکید شده است.

سوزان لینینگر، متخصص اطلاعات کال فایر گفت: این سیستم 100درصد در همه جای دنیا قابل استفاده است، به ویژه اکنون که آتش سوزی بسیار بزرگتر و مکرر را با تغییرات آب و هوایی تجربه می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک هوش مصنوعی به شناسایی آتش سوزی

کمک هوش مصنوعی به شناسایی آتش سوزی