مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 15:302023-08-14بين الملل

طالبان به ایران اجازه بازدید از سد کجکی را نداد


متاسفانه در این سفر، مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

- معاون وزیر نیرو گفت: با کمک وزارت امور خارجه بالاخره اجازه بازدید از ایستگاه آب سنجی بالادست سد کجکی به تیم فنی ایران داده شد اما افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را به تیم فنی ایران نداد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازار، محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت فنی ایران به افغانستان گفت: با کمک وزارت امور خارجه بالاخره اجازه بازدید از ایستگاه آب سنجی بالادست سد کجکی به تیم فنی ایران داده شد و تیم فنی ایران در این بازدید، مشاهده کرد که جریان آب به سمت سد کجکی برقرار است و آب در جریان است.

تصویر ماهواره ای از سد کجکی در تابستان 1402 وی افزود: متاسفانه در این سفر، مقامات افغانستان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

جوانبخت با بیان اینکه در این سفر، قرار شد طرفین روی نحوه تأمین حق آبه ایران مذاکرات را ادامه دهند، گفت: مقامات افغانستان مدعی هستند اگر از سد کجکی آبی رهاسازی شود، در طول 700 کیلومتری تا رسیدن به مرز ایران، به خاطر خشکی مسیر، این آب رهاسازی شده به ایران نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان به ایران اجازه بازدید از سد کجکی را نداد

طالبان به ایران اجازه بازدید از سد کجکی را نداد