مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 07:202023-08-16بين الملل

سرچشمه تحرکات اخیر داعش به کجا برمی گردد؟


پس از سال 2014 بود که داعش رفته رفته و یکی پس از دیگری متصرفاتش در عراق و سوریه از سنجار و رمادی گرفته تا موصل و رقه را از دست داد.

تا اینکه نهایتا در سال 96، - ایسنا/خراسان رضوی پس از سال 2014 بود که داعش رفته رفته و یکی پس از دیگری متصرفاتش در عراق و سوریه از سنجار و رمادی گرفته تا موصل و رقه را از دست داد.

تا اینکه نهایتا در سال 96، پایان سیطره داعش در عراق و سوریه توسط شهید سردار سلیمانی اعلام شد.

اخیرا اما این گروه در برخی کشورها مانند عراق، سوریه، افغانستان و حتی ایران اقدام به انجام برخی حرکات تروریستی کرده است؛ در خردادماه با سلاح های سبک و نیمه سنگین به ایست بازرسی در کرکوک حمله کرد، هفته گذشته اتوبوس حامی نیروهای ارتش سوریه را مورد هدف قرار داد و متاسفانه دو روز گذشته شاهد حادثه ناگوار حمله مسلحانه مجدد به حرم مطهر شاهچراغ بودیم که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

با وجود این حوادث، سوالات زیادی طرح می شود اما مهمترینش این است که اکنون وضعیت داعش چگونه است؟ آیا ممکن است مانند گذشته خطری جدی به حساب آید؟ فائزه قاسمی، پژوهشگر مسائل امنیت بین الملل در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه موافق نیستم داعش به طور کامل فعال شده باشد، اظهار کرد: با اینکه هنوز هسته هایی از داعش در عراق فعال هستند، اما برخلاف گذشته دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرچشمه تحرکات اخیر داعش به کجا برمی گردد؟

سرچشمه تحرکات اخیر داعش به کجا برمی گردد؟