مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 08:402023-07-24اقتصادي

1300 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی سمنان اختصاص یافت


ع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی استان مصوب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمد راستین، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه 5.

5 هکتار از 9.

5 هکتار مساحت استان سمنان در زمره حوضه آبخیز قرار دارد، اظهار کرد: از این میزان، 2 میلیون هکتار آن در پهنه سیل خیز هستند که همین مهم اهمیت انجام این عملیات آبخیزداری را بیش از پیش مشخص می کند.

وی ضمن بیان اینکه در انجام عملیات آبخیزداری همواره از روند اجرای طرح ها نیز بازدید می شود، تصریح کرد: در سال های گذشته تاکنون با حجمی حدود 35 هزار مترمکعب و 350 هزار مترمکعب عملیات خاکی صورت گرفته است که توانست در ذخیره سازی آب نقش مهم ایفا کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابـع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طی سه سال گذشته 26 مورد بند خاکی در استان سمنان با هدف کنترل سیل و آبخوان داری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

راستین گفت: طی سه سال گذشته مبلغ 120 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای احداث این بندها اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: با این اعتبار، طبق برنامه ریزی انجام شده بیشترین تعداد بند خاکی طی سال های اخیر با اجرای 514 هزار مترمکعب عملیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1300 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی سمنان اختصاص یافت

1300 میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی سمنان اختصاص یافت