مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-01سياسي

اقدامات حقوقی دولت درباره پرونده ترور سردار شهید سلیمانی چه بوده است؟


معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه ترور سردار شهید سلیمانی جنایت بین المللی است، توضیحاتی را در مورد روند پیگیری حقوقی این پرونده ارائه کرد.

- محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس نیز در مورد پی گیری حقوقی ترور سردار سلیمانی گفت: این پرونده از سه ناحیه در حال پی گیری است؛ یک ناحیه در داخل کشور است که خوشبختانه مستندات آماده شده است و پرونده در حال رسیدن به مرحله جدیدی است.

   معاون حقوقی رییس جمهور تیرماه سال جاری و در دومین همایش بین المللی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از رسیدن پرونده ترور سردار سلیمانی به مراحل پایانی خبر داده و گفته بود که برای حفظ عزت ایران را اقدامات زیادی انجام داده ایم و پرونده ترور شهید سلیمانی در مرحله پایانی قرار دارد.

جنایت و نقض قوانین بین المللی توسط آمریکا سردار قاسم سلیمانی شامگاه 13 دی سال 1398 در حالی که طی سفری رسمی در عراق به سر می برد، توسط پهپادهای آمریکایی ترور شد و به شهادت رسید.

در همان ایام اگنس کالامار گزارشگر ویژه وقت سازمان ملل در امور مربوط به اعدام های فراقضایی، بدون محاکمه و خودسرانه؛ ترور سردار شهید سلیمانی را مغایر قوانین بین المللی حقوق بشر اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات حقوقی دولت درباره پرونده ترور سردار شهید سلیمانی چه بوده است؟

اقدامات حقوقی دولت درباره پرونده ترور سردار شهید سلیمانی چه بوده است؟