مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-30سياسي

فلسفه شیخ اشراق به صورت مدون و جداگانه در کتب دانشگاهی دیده شود


استاد فلسفه دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شاید با عنوان شخص شیخ اشراق، این فلسفه به صورت شخصی و جداگانه کمتر در کتب حوزوی و دانشگاهی دیده شود، - ایسنا/خراسان جنوبی استاد فلسفه دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شاید با عنوان شخص شیخ اشراق، این فلسفه به صورت شخصی و جداگانه کمتر در کتب حوزوی و دانشگاهی دیده شود، گفت: باید به این جریان فکری نیز در کتب توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی شهاب، در گفت وگو با ایسنا در مورد فلسفه اشراق سهروردی، اظهار کرد: فلسفه اشراق با زندگی امروزی بشر تناسب بیشتری داشته و گره گشایی می کند.

وی با بیان اینکه فلسفه اشراق با قرآن و روایات نیز در ارتباط بوده و بسیار به دریافت های عرفانی بشری کمک می کند، تصریح کرد: فلسفه مَشاء مکتبی از فلسفه است که از آموزه های ارسطو الهام می گیرد.

این استاد فلسفه دانشگاه بیرجند با بیان اینکه سهروردی آغازگر فلسفه اشراق بوده است، افزود: فلسفه اشراق در کنار حکمت متعالی یک اصل فلسفی مهم در فلسفه های اسلامی محسوب می شود؛ بنابراین سهروردی به نوعی توانسته در کنار فلسفه مشاء و فلسفه هایی که شخصیت هایی مانند ابن سینا و ارسطو بنیان نهادند جریان فلسفی را ایجاد کند که دوشادوش فلسفه مشاء مطرح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه شیخ اشراق به صورت مدون و جداگانه در کتب دانشگاهی دیده شود

فلسفه شیخ اشراق به صورت مدون و جداگانه در کتب دانشگاهی دیده شود